Με ευχαρίστηση θυμάμαι στις κινηματογραφικές αίθουσες να πηγαίνω τις Πέμπτες ή τις Παρασκευές και να βλέπω πριν από την ταινία τα «Προσεχώς» που κατηγοριοποιούνταν περαιτέρω σε «Δευτέρα» και «Τετάρτη» (καθώς το πρόγραμμα πολλών αιθουσών άλλαζε μεσούσης της εβδομάδας για οικονομικούς λόγους) και όλα αυτά με το γνωστό φουτουριστικό σχεδιασμό σε χρώματα μωβ, φούξια, κίτρινο και μπλε όλα ξεβαμμένα και τα τετραγωνάκια του grid να περνούν από κάτω. Κι εκεί που έλεγα ότι «η μισή αξία του σινεμά είναι στα προσεχώς», ξεφύτρωσαν τα multiplex με τα trailers και την ψευδοϊδέα των επιλογών: τρεις φορές την εβδομάδα σε διαφορετικές αίθουσες βλέπεις τα ίδια και τα ίδια trailers που κρατάνε και ένα δύωρο! Πάλι καλά που ταυτόχρονα ήρθε και το σβέλτο internet και μπορούμε οι «προσεχάκηδες» να τη βρίσκουμε κάθε ώρα και στιγμή.
Το πιο φρέσκο site με trailers είναι παραδόξως αυτό της Apple: αν και αναφέρεται μοναχά στις αίθουσες των ΗΠΑ είναι πολύ ενημερωμένο και ανανεώνεται συχνότατα, έχει rss (και widget για τους χρήστες mac) για όσους βαριούνται που ζουν, τα βίντεο είναι σε μορφή quicktime (γραμμένους τους έχω τους youtubάδες) και οι ψωνάρες με τις 24άρες συνδέσεις που κλειδώνουν στο 1mbit μπορούν να κατεβάζουν και σε HD. Μιας που σκυλοβαριέμαι περιμένοντας να ξημερώσει και να ξανανυχτώσει σ’ αυτή τη βρωμοπόλη, ορίστε για όλους εσάς τους κακομοίρηδες τα πιο αντιπροσωπευτικά trailers των τελευταίων εβδομάδων της απουσίας μου.
Everybody wants to be Italian
Τι λένε: Jake, a lovelorn fishmonger who has spent nearly a decade trying to win back his ex-girlfriend gets involved in a romantic case of mistaken ethnicity. It’s been eight years since Jake’s girlfriend left him, and despite the fact that she’s now married with three children, he refuses to move on. Fed up with their depressive pal’s unwillingness to let go of the past, Jake’s friends set him up on a blind date with a beautiful Italian woman from Boston’s North End. Though Jake is convinced that such a woman would never consider dating a non-Italian, a quick crash course in how to fake it may prove just the trick to helping him learn to love once again.
Τι λέω: Σύγχρονο παραμυθάκι, τίγκα στις προϊδεάσεις. Οι Ιταλοί κάνουν το καλύτερο σεξ, η Μεσόγειος έχει τις καλύτερες γυναίκες, ο άντρας κάνει την πρώτη κίνηση και σχέση χωρίς γραμμωμένους κοιλιακούς και σιλικονάτα βυζιά δεν υφίσταται.
Το βλέπετε για: τους εντυπωσιακούς γκόμενους και γκόμενες, μιας που οι παραλίες έχουν γεμίσει παχύσαρκα γουρούνια και φακλάνες οδοστρωτήρες και οι εικόνες των περιοδικών είναι ακίνητες, μιας που η τεχνολογία δεν έχει προοδεύσει τόσο.
Δεν το βλέπετε γιατί: είναι μια ρηχότατη μαλακία, της οποίας οι δήθεν αντιήρωες (ο γυμνασμένος κούκλος που δεν ξέρει να μιλάει σε γυναίκες και οι βυζαρούδες που τον τριγυρίζουν ψάχνοντας τον αληθινό έρωτα) δεν πείθουν κανέναν. Επίσης ο πολύς εθνικισμός (ακόμα και των άλλων) κάνει κακό στη στύση ή προκαλεί στειρότητα, ανάλογα με το (κοινωνικά κατασκευασμένο σας) φύλο.
How to lose friends and alienate people
Τι λένε: (τίποτα)
Τι λέω: Σε αντίθεση με το παραπάνω, ένας τέτοιος αντιήρωας πείθει. Δεν περιμένεις φυσικά να είναι γροθιά στο κατεστημένο των μίντια, αλλά ο Simon Pegg (tip: ο παρανοϊκός προσωρινός εργοδότης του Manny στα Black Books) είναι εξαιρετικός ηθοποιός και πλαισιώνεται αφενός από πραγματικά όμορφες γυναίκες και αφετέρου από τον ένα Jeff Bridges. Διαβάζοντας τον τίτλο θυμάμαι ένα παλιό chain mail που έλεγε «Δέκα τρόποι για να διατηρήσετε την τρέλα σας σε υγιή επίπεδα».
Το βλέπετε γιατί: φαίνεται ευχάριστο, αν και όχι πολύ έξυπνο, all in all μια καλή ταινία για να περάσετε την ώρα σας και να χαμογελάσετε. Επίσης μπορεί να είστε θαυμαστής της Dunst· δικαιολογείστε.
Δεν το βλέπετε γιατί: αυτά είναι μπας κλας κουλτούρα για εσάς και προτιμάτε τον Αλμοδοβάρ με τους παπάδες που πασπατεύουν μικρά παιδάκια. Επίσης είστε κοπέλα και συνοδεύστε από κάποιον/α που δεν θέλετε μετά να σας πει «Ωραία η Kirsten, ε μωρό μου;».
Saw V
Τι λένε: (τίποτα)
Τι λέω: Άλλη μια συνέχεια της σειράς «Σε είδα», «Σε βλέπω», «Σε κοίταξα», πώς διάολο λέγεται, με μυστηριώδες σενάριο που αφήνει πάντα λαβή για το sequel μέχρι να βαρεθούν οι παραγωγοί να πληρώνουν το σκηνοθέτη ή μέχρι να έρθει ο κομμουνισμός (το ένα είναι πιο απίθανο από το άλλο). Ψευτοφόβος της πλάκας που δεν καταφέρει να τρομάξει ούτε εμένα που στο Δημοτικό έβλεπα τα Gremlins το πρωί και το βράδυ δεν μπορούσα να κοιμηθώ.
Το βλέπετε γιατί: δεν έχετε τίποτα καλύτερο να κάνετε. Σας λυπάμαι.
Δεν το βλέπετε γιατί: έχετε κάτι καλύτερο να κάνετε.
Punisher: War Zone
Τι λένε: Waging his one-man war on the world of organized crime, ruthless vigilante-hero Frank Castle sets his sights on overeager mob boss, Billy Russoti. After Russoti is left horribly disfigured by Castle, he sets out for vengeance under his new alias: Jigsaw. With the “Punisher Task Force” hot on his trail and the FBI unable to take Jigsaw in, Frank must stand up to the formidable army that Jigsaw has recruited before more of his evil deeds go unpunished.
Τι λέω: Ο τιμωρός που δεν άφηνε ούτε μύγα στο πέρασμά του επειδή του σκότωσαν τη γυναίκα, τα παιδιά, το σκύλο και την πεθερά επιστρέφει για άλλο ένα λουτρό εκδίκησης· ας είναι καλά οι κακοί που δεν τελειώνουν ποτέ.
Το βλέπετε για: το αίσθημα ικανοποίησης που σας προκαλεί η απόδοση δικαιοσύνης με τη βία, το μόνο δηλαδή μέσον που φέρνει αποτέλεσμα (ο διάλογος είναι για τις αδερφές). Επίσης τονώνετε τα κόμπλεξ σας, μιας που το περισσότερο που θα μπορούσατε να πετύχετε στην πραγματικότητα είναι να πλακώσετε στο ξύλο τον ενενηκονταετή παππού με τον καταρράκτη τύπου Νιαγάρα και τη Mercedes του Α’ Παγκοσμίου που πέρασε το στοπ επειδή τον πήρε ο ύπνος στο τιμόνι και φρενάρατε μια γουρουνότριχα απ’ την πόρτα του.
Δεν το βλέπετε για: τον πρωταγωνιστή που είναι η επιτομή της φλωριάς (σε σύγκριση με τον προηγούμενο πάντα).
Eagle Eye
Τι λένε: In the fast-paced race-against-time-thriller “Eagle Eye” Shia LaBeouf and Michelle Monaghan are two strangers who become the pawns of a mysterious woman they have never met, but who seems to know their every move. Realizing they are being used to further her diabolical plot, they must work together to outwit the woman before she has them killed.
Τι λέω: Ο μικρανηψιός του κυρίου Κακομοίρογλου (από το ΑΜΑΝ) που μετανάστευσε στις ΗΠΑ και βρέθηκε μπλεγμένος σε μια διεθνή συνομωσία με FBI, CIA, Interpol, NASA και Εβραίους στην οποία αυτός μόνο μπορεί να δώσει τη λύση είτε γιατί το DNA του περιέχει τον κώδικα που θα σώσει τον πρόεδρο των ΗΠΑ από την ανίατη ασθένεια είτε γιατί ήταν ο τελευταίος που είδε τον πρόεδρο των ΗΠΑ ζωντανό χωρίς φυσικά να το ξέρει. Σε κάθε περίπτωση, μιας που μπλέκονται μυστικές υπηρεσίες, ο πρόεδρος των ΗΠΑ παίζει παντού.
Το βλέπετε για: τον Shia LaBeouf, μιας που είστε από τη νέα αυτή πάστα γυναικών που προτιμούν τα ατάλαντα και ηλίθια βουτυρόπαιδα και επιπλέον βρίσκετε σέξυ το όνομά του.
Δεν το βλέπετε γιατί: το ότι υπάρχει κάποιος που σε καλεί μόλις ανοίξεις το τηλέφωνο που βρήκες τυχαία πεταμένο και σε ειδοποιεί ότι το FBI θα φτάσει στην πόρτα σου σε δέκα δευτερόλεπτα μπορούσε να σταθεί μοναχά στο Matrix. Οπουδήποτε αλλού, στην αρχαία δραματουργία θα το έλεγαν θεατρική οικονομία, τώρα είναι απλά φθήνια.
The Women
Τι λένε: The Women tells the story of Mary Haines (Meg Ryan), a clothing designer who seems to have it all – a beautiful country home, a rich financier husband, an adorable 11-year-old daughter and a part-time career creating designs for her father’s venerable clothing company. Her best friend, Sylvie Fowler (Annette Bening), leads another enviable life – a happily single editor of a prominent fashion magazine, a possessor of a huge closet of designer clothes and a revered arbiter of taste and style poised on New York’s cutting edge. But when Mary’s husband enters into an affair with Crystal Allen (Eva Mendes), a sultry ‘spritzer girl’ lurking behind the Saks Fifth Avenue perfume counter, all hell breaks loose. Mary and Sylvie’s relationship is tested to the breaking point while their tight-knit circle of friends, including mega-mommy Edie Cohen (Debra Messing) and author Alex Fisher (Jada Pinkett-Smith), all start to question their own friendships and romantic relationships as well.
Τι λέω: Αδιαφορώ για το πώς θα με χαρακτηρίσετε, αλλά μια το καφετί χρώμα, μια η ελιά στο μάγουλο, μια οι ασύμμετρες τσιμπουκοχειλάρες τύπου Jocker, μια το υποκριτικό ταλέντο για πέταμα, βλέποντας την Eva Mendes αποστρέφω το βλέμμα. Εύκολο να φανταστώ ότι υπάρχουν πολλοί μαλάκες που θα άφηναν τη Ryan για ένα στραβοχυμένο κουραμπιέ με σοκολάτα. Από την άλλη μιλάμε για μια ταινία τύπου «Σεξ και η Πόλη», «Νοικοκυρές σε απόγνωση» κλπ που κατατάσσει τις γυναίκες των ΗΠΑ (άρα όλου του κόσμου) σε τέσσερις κατηγορίες: οικογενειομανή, εργασιομανή, σεξομανή, καταθλιπτική και όπου-φυσάει-ο-άνεμος, με κοινά χαρακτηριστικά την πλήρη εξάρτηση από άντρες με γκρίζους κροτάφους που παίζουν στο χρηματιστήριο, οδηγούν Porsche και κάνουν κάθε μέρα σεξ.
Το βλέπετε γιατί: είστε άντρας gay με διαταραγμένη σεξουαλική ταυτότητα και γουστάρετε να βλέπετε χαριτωμενιές ή άνθρωπος οποιουδήποτε φύλου που βλέπει πρωινάδικα και μεσημεριανές κουτσομπολίστικες εκπομπές (φυσικά στην τηλεόραση).
Δεν το βλέπετε για: να μην δείτε τη Meg Ryan να χαραμίζεται. Ή μπορεί να είστε φιλετερόφυλος άνδρας και να μην έχετε σχέση αυτόν τον καιρό.
8 Miles High
Τι λένε: Eight Miles High (Das Wilde Leben) tells the incredible true story of European wild-child Uschi Obermaier. The film tracks her restless life from a small town girl in rural Bavaria to a fast-living fashion icon in Munich; from free-loving companion of the Rolling Stones to ultimately becoming the embodiment of the 60’s generation of sex, drugs, and rock’n’roll. This is one woman’s story about the discovery of freedom and the price one must ultimately pay to achieve it.
Τι λέω: Γκλαμουριά, σνιφάρισμα, φλας, γούνες, σεξ, χίππιδες, ροκ εν ρολ και το βαν τύπου Scooby Doo της VW.
Το βλέπετε γιατί: σας έλειψαν τα παραπάνω. Ή σας αρέσουν τα γερμανικά.
Δεν το βλέπετε γιατί: διαβάζετε Ελευθεροτυπία και δεν ξέρετε ότι ο Μάης που άρχισε το ’68 τελείωσε επίσης το ’68.
W.
Τι λένε: (τίποτα ―τι να πούνε άλλωστε…)
Τι λέω: Όσο καλές και να είναι οι ταινίες με ένα γράμμα ή έναν αριθμό στον τίτλο τους (π, Ζ κλπ), πού να καταλάβεις τι πας να δεις; Σου λέει ο άλλος «Το νόημα της ζωής και πώς να το χάσετε», «Ο πόλεμος των άστρων» ή «Τα κανόνια του Βυζαρόνε» και ξέρεις τι πας να δεις. Εδώ τι να πάρεις μυρωδιά, εκτός απ’ τα σκατά; Tip: Η ταινία δεν αξίζει ούτε καν το bandwidth, δείτε τη στο small.
Το βλέπετε γιατί: παρόλο που είστε στην Ελλάδα είστε μέσα στα διεθνή (=αμερικάνικα) πράγματα, στέλνετε λεφτά στον Obama και τρώτε McDonald’s.
Δεν το βλέπετε γιατί: δεν σας ενδιαφέρει να είστε ένας από όσους θα δουν ακόμα ένα μπλοκμπάστερ που θα σπάσει τα ελληνικά ταμεία.
Happy Go Lucky
Τι λένε: Just how hard is it to be happy? In the effervescent new comedy from writer/director Mike Leigh (“Vera Drake,” “Secrets & Lies”), Sally Hawkins stars as Poppy, an irrepressibly free-spirited school teacher who brings an infectious laugh and an unsinkable sense of optimism to every situation she encounters, offering us a touching, truthful and deeply life-affirming exploration of one of the most mysterious and often the most elusive of all human qualities: happiness. Poppy’s ability to maintain her perspective is tested as the story begins and her commuter bike is stolen. However, she enthusiastically signs up for driving lessons with Scott (Eddie Marsan), who turns out to be her nemesis — a fuming, uptight cynic. As the tension of their weekly lessons builds, Poppy encounters even more challenges to her positive state of mind: a fiery flamenco instructor, her bitter pregnant sister, a troubled homeless man and a young bully in her class, not to mention that she has also thrown out her back. How this affects not only Poppy’s world view but also the outlook of those around her begs the question, “glass half full or half empty?”
Τι λέω: Η Μις Ευτυχία που τα έχει καλά με όλους, βοηθάει όλον τον κόσμο και η μισή πολιτεία της χρωστά την πνευματική της ευμάρεια δεν έχει γκόμενο. Σιγά το νέο. Ούτε εγώ έχω γυναίκα, αλλά δεν με έκανε κανείς ταινία. Και είμαι και πιο ωραίος. Άντε πια!
Το βλέπετε γιατί: δεν παίρνετε στα σοβαρά τις μαλακίες που λέω και κρίνετε απ’ το trailer πως φαίνεται καλογυρισμένη ταινία, ευχάριστη και με καλές ερμηνείες.
Δεν το βλέπετε γιατί: συμφωνείτε μαζί μου και είστε κωλοζηλιάρης/α του κερατά.
Nick and Norah’s Infinite Playlist
Τι λένε: (τίποτα)
Τι λέω: Από τις ταινίες μαθαίνουμε πως τα αμερικανάκια χωρίζονται σε δύο είδη: αυτά που παίζουν όλη μέρα video games, βλέπουν τσόντες και τρώνε κοτόπουλο σε κουβά και σε αυτά που πηγαίνουν στο γυμναστήριο, οδηγούν Mustang και κάνουν σεξ μεθυσμένοι στα spring break parties (άντε να διαλέξεις). Μια πολύ μικρή μερίδα παίρνει μουσικά όργανα και τη βγάζει στα γκαράζ όπου γρατζουνάει καμιά μουσικούλα. Με (και για) αυτά τα αμερικανάκια teenagers είναι αυτή η ψευτοalternative ταινιούλα.
Το βλέπετε γιατί: ο Michael Cera είναι πολύ καλός ηθοποιός. Επίσης γιατί σας άρεσε το Five Feet High and Rising του ίδιου σκηνοθέτη.
Δεν το βλέπετε γιατί: ό,τι και να κάνεις, πάντα αμερικανάκια θα είναι.
Fireproof
Τι λένε: At work, inside burning buildings, Capt. Caleb Holt lives by the old firefighter’s adage: Never leave your partner behind. At home, in the cooling embers of his marriage, he lives by his own rules. After seven years of marriage, Caleb and Catherine Holt have drifted so far apart that Catherine wishes she had never married. As the couple prepares to enter divorce proceedings, Caleb’s father challenges his son to commit to a 40-day experiment he calls “The Love Dare.” When Caleb discovers the book’s daily challenges are tied into his parents’ newfound faith, his already limited interest is further dampened. Is it too late to fireproof his marriage? Caleb Holt’s job is to rescue others, but now he has to face his toughest job ever … rescuing his wife’s heart.
Τι λέω: Ο σκληρός και γυμνασμένος αμερικάνος πυροσβέστης σώζει κόσμο και έχει γίνει ήρωας, πρέπει όμως να αντιμετωπίσει τα πιο δύσκολα προβλήματα στο γάμο του, μιας που για τη γυναίκα του είναι ένα σκουλήκι και μισό και «έφαγε τα καλύτερά της χρόνια που τον παντρεύτηκε, ενώ ξέρεις πόσοι την παρακαλούσαν;». Μιας που εδώ τα μπράτσα δεν βοηθούν, ο ήρωάς μας θα στραφεί στους θεσμούς εκείνους που έκαναν τις ΗΠΑ αυτό το υπέροχο κράτος που όλος ο κόσμος σέβεται κι αγαπάει: την οικογένεια και το θεό. Η απουσία συμβούλου γάμου σε κάνει να νομίζεις ότι έχει γυριστεί το ’90 και τώρα απλά του πρόσθεσαν σπέσιαλ εφφέ και το πέταξαν στην κυκλοφορία μπας και σωθεί η εταιρεία παραγωγής.
Το βλέπετε γιατί: σας συγκινεί το οικογενειακό δράμα ενός αληθινού next door ζευγαριού.
Δεν το βλέπετε γιατί: ξέρετε ότι ο πυροσβέστης ψωνίζει διάφορες στα μπαρ που πάει με τους συναδέλφους του για μπύρες και ότι η γυναίκα του το κάνει στο coffee room με τον 20άρη που τελείωσε το college και τώρα βγάζει φωτοτυπίες για χαρτζιλίκι στη χρηματιστηριακή που εκείνη δουλεύει. Και με την τακτική αυτή δεν κάνουμε δουλειά.
Ripple Effect
Τι λένε: Hip clothing designer, Amer Atrash, is perpetually on the brink of success. Now, with time running out, he is undergoing a crisis in his business and in his marriage. Soul searching, he attributes his misfortune to bad karma from a wrongdoing committed fifteen years ago and sets out to right this wrong, experiencing a spiritual awakening in the process.
Τι λέω: Ένας λεφτάς που από το τίποτα έγινε …λιγότερο τίποτα σχεδιάζοντας ρούχα για χιπχοπάδες (πού μπορώ να βρω ρούχα για μπλουζίστες και τζαζίστες, παρακαλώ;) και έχει everything he ever wanted (ήτοι πισίνες, σπίτια, αυτοκίνητα, αεροπλάνα και γκόμενες που η γυναίκα του νομίζει ότι εκείνος παράτησε όταν παντρεύτηκαν), κάνει παρέα, πάει για κάμπινγκ και πίνει μπύρες με τον τύπο που είχε αφήσει ανάπηρο δεκαπέντε χρόνια πριν, αφού τον πάτησε με το αυτοκίνητό του λιωμένος από την κόκα. Ο τύπος αυτός μιας που δεν μπορεί να κουνήσει ούτε το δάχτυλό του, το γύρισε στη φιλοσοφία και λέγε-λέγε πρήζει τα μυαλά του ήρωά μας να το γυρίσει (στο philosophare) και τα δικά μας μέχρι να μας πάρει εκείνος ο κερατάς ο ύπνος.
Το βλέπετε γιατί: ο Forest Whitaker είναι και γαμώ τους ηθοποιούς και παίζει τέλεια ακόμα και τον πιο βαρετό ρόλο!
Δεν το βλέπετε γιατί: ο ήρωας είναι ένας λεμές, στρουγκανόβλαχος αμερικάνος της επαρχίας και, αν αυτό που ήθελε πάντα είναι να κολυμπάει στο χρήμα παρόλο που είναι κοινωνικά άχρηστος, να κι αν δει το φως το αληθινό της ζωής, να κι αν δεν το δει!
Harry Potter and the Half-Blood Prince
Τι λένε: No synopsis provided by the studio.
Τι λέω: Τι σύνοψη να δώσεις άλλωστε; Από το τρίτο Harry Potter και εξής, όπου μπέρδεψαν τα σενάρια με τις σημειώσεις του ψυχολόγου που κουράρει τις κατσαρίδες των στούντιο του Hollywood, οι ταινίες περιορίζονται σε ένα τσούρμο βλαμμένα που χοροπηδάνε πάνω-κάτω και χαίρονται, ενώ η ομάδα που φτιάχνει τα σκηνικά δεν έχει στα πισιά της βούρτσες άλλου χρώματος πέραν του μαύρου (που δεν είναι και χρώμα σε τελική ανάλυση). Κάθε ταινία ακολουθεί τα βήματα ενός μικρού ούφο με γυαλιά John Lenon και φωσφοριζέ τατουάζ τύπου κεραυνού στην κουτέλα που προσπαθεί να σφάξει μια χλαπάτσα με πόδια και χέρια που είχε σκοτώσει τους γονείς του. Και από το trailer δεν φαίνεται να ξεφεύγει ούτε αυτή η συνέχεια.
Το βλέπετε γιατί: μπορείτε να θέλετε να λέτε στα παιδιά σας ότι βλέπατε την Emma Watson όταν δεν είχε στήθος, δεν έκανε φωτογραφίσεις στο playboy και δεν βαρούσε ενέσεις botox, αν και, μεταξύ μας, καλύτερα να πιάσετε μια μικρή πορνοστάρ (κατηγορία: teens) και να μιλάτε γι’ αυτή στα παιδιά σας όταν θα έχει τις επταπλάσιες βυζάρες. Αφήστε μήνυμα αν θέλετε προτάσεις.
Δεν το βλέπετε γιατί: τα ποπκόρν τελειώνουν γρήγορα. Ή ο προβολέας στο σπίτι σας δεν έχει 600.000:1 contrast. Ή έχετε παρατηρήσει ότι μετά από κάθε Harry Potter σας ανεβαίνει η μυωπία.
Ballet Shoes
Τι λένε: Dreams do come true… Emma Watson (Hermione in Harry Potter) stars in this heart-warming and uplifting film based on the beloved, best-selling novel by Noel Streatfeild and featuring an award-winning cast that includes Emilia Fox, Victoria Wood, Richard Griffiths and Eileen Atkins. “We three Fossils vow to put our name in the history book, because it is ours, and ours alone…” With these words, three orphans embark on an exhilarating journey that takes them to the heights of the stage, screen and sky. Pauline (Watson), Petrova (Yasmin Paige) and Posy Fossil (Lucy Boynton) are adopted as infants by eccentric explorer Professor Matthew Brown (Richard Griffiths), whom they affectionately call Great Uncle Matthew (or “Gum” for short). When “Gum” goes missing, his niece Sylvia (Emilia Fox) keeps the family together by taking in lodgers and eventually enrolls the girls in the Children’s Academy of Dancing and Stage Training. This suits the ambitious Pauline, who longs to act, and Posy, a natural dancer, but Petrova, who yearns to become an aviator, has her own dreams of soaring the skies. The girls’ lives in show business are filled with triumphs and lessons learned until “Gum’s” surprise return provides the perfect happy ending for them all.
Τι λέω: Μιλώντας για Emma Watson παραπάνω, μια σκηνοθέτιδα που γνωρίζει πώς να εκμεταλλεύεται τις μικρές φερέλπιδες (και φερόστηθες) ηθοποιούς την ντύνει όχι με μανδύες και μπέρτες, αλλά με λευκό πουκαμισάκι και μαύρη λεπτή μάλλινη μπλουζίτσα για να γράφει στο φακό. Επίσης την κάνει χορεύτρια ή κάτι αντίστοιχο που να περιλαμβάνει πολλή κίνηση. Στην ταινία αυτή που θυμίζει πολύ Billy Elliot, κάτι μικρά κοριτσάκια γίνονται με τα κατάλληλα μαθήματα και το απαραίτητο ξύλο μπαλετοπιπίνια. Κι επειδή ούτε ο Billy μύριζε βαρβατίλα, παίζει κι εδώ κάμποσος λεσβιακός πειραματισμός. Εμ βέβαια: άμα βλέπεις όλην την ώρα μπουτάκια με κορμάκια, σε ποιον θα πας να τριφτείς, στο βούβαλο που φέρνει στο Benny Hill;
Το βλέπετε για: την Emma Watson. Ή αν είστε έφηβο κοριτσάκι που δεν μοιάζει με τα άλλα.
Δεν το βλέπετε γιατί: τα υπόλοιπα κοριτσάκια είναι ανήλικα. Ή δεν σας φτιάχνουν.
Madagascar: Escape 2 Africa
Τι λένε: (τίποτα)
Τι λέω: Μια αναρχική ζέβρα, μια υποποταμίνα με μητρικά ένστικτα, ένα λιοντάρι με ναρκισσιστικά συμπλέγματα και μια υποχόνδρια καμηλοπάρδαλη ταξιδεύουν στην Αφρική με τη βοήθεια μιας ομάδας στρατόκαυλων πιγκουίνων και ενός λόχου από σκαλωμένα μαϊμούδια. Απλό animation με λεπτομέρεια που δεν κουράζει τα μάτια, εκπληκτική κίνηση, απίστευτη σκηνοθεσία, παλαβό σενάριο: ό,τι πρέπει για μιάμιση ωρίτσα καλού γέλιου από ένα απ’ τα κορυφαία στούντιο του είδους!
Το βλέπετε γιατί: (δεν υπάρχει γιατί!)
Δεν το βλέπετε γιατί: είστε ηλίθιοι/ες. Νομίζω ήμουν ξεκάθαρος.
Elegy
Τι λένε: Driven by Isabel Coixet’s visually assured and deeply observant direction, Elegy charts the passionate relationship between a celebrated college professor and a young woman whose beauty both ravishes and destabilizes him. As their intimate connection transforms them-more than either could imagine-a charged sexual contest evolves into an indelible love story. With humanistic warmth, wry wit and erotic intensity, Elegy explores the power of beauty to blind, to reveal and to transform. Starring Oscar-nominee Penélope Cruz and Academy Award-winner Ben Kingsley, with extraordinary supporting performances from Dennis Hopper, Patricia Clarkson and Peter Sarsgaard, Elegy is based on Pulitzer Prize-winner Philip Roth’s short novel The Dying Animal.
Τι λέω: Μια φοιτήτρια που κάθεται στον καθηγητή της μπας και βγάλει τη σχολή στα μισά χρόνια. Μη μου πείτε ότι πιστεύετε ακόμα στον έρωτα 20άρηδων κοριτσιών και συνταξιούχων που παίρνουν βιάγκρα… Η στραβοχυμένη Penélope Cruz και ο κρύος Ben Kingsley προσπαθούν για μια ακόμα φορά να μας πείσουν για το αντίθετο αλλά μάταια. Τα hola-hombre τραγουδάκια των Ισπανών που και καλά υμνούν τον έρωτα και τα ισπανικά χέρια της Coixet δεν φαίνεται να αλλάζουν καμία γνώμη.
Το βλέπετε γιατί: πιστεύετε ότι μια σαρανταβάλε κακομούτσουνη ισπανίδα και ένας εξηνταπεντάρης μυτόγκας με μούσι που το παίζει τζόβενο, ναι, πράγματι, θα μπορούσαν να είχαν σχέση.
Δεν το βλέπετε γιατί: σπουδάζετε σε ελληνικό πανεπιστήμιο και ξέρετε την αλήθεια.
Girl cut in two
Τι λένε: he French master of suspense Claude Chabrol returns with the razor-sharp, darkly seductive, A GIRL CUT IN TWO. Gabrielle Deneige (Ludivine Sagnier of SWIMMING POOL) is an independent, ambitious TV weather girl torn between her love of a distinguished author several decades her senior (Francois Berléand), and the attentions of a headstrong, potentially unstable young suitor (Benoit Magimel). An unspoken past between the two men heightens tensions, and though she’s initially certain of her love for one them, the see-saw demands and whims of both men keep confusing – and darkening – matters. Before long she’s encountering emotional and societal forces well beyond her control, inexorably leading to a shocking clash of violence and passion. Inspired by the sensational Gilded Age murder of Madison Square Garden architect Stanford White, A GIRL CUT IN TWO is trademark Chabrol: fiendishly entertaining and impossible to shake.
Tι λέω: Σε αντίθεση με τους χλεχλέδες τους Ισπανούς, αν θες να δεις καλή ερωτική ταινία με πιπίνι που παίρνει όλον τον κόσμο σε όλες τις στάσεις (μα προς θεού δεν είναι τσόντα), θα το γυρίσεις στο γαλλικό. Η εικοσιεννιάχρονη Ludivine Sagnier (tip: γέννησε την κόρη της την 25η Μαρτίου του 2005) γδύνεται ευχαρίστως και προσφέρει ικανοποίηση για όλα τα γούστα. Στην ταινία αυτή τη γουστάρουν ένας γέρος με λεφτά και ένας νέος επίσης με λεφτά αλλά και όρεξη για παντρολογήματα. Κι εγώ τη γουστάρω, αλλά δεν με έκαναν ταινία. Γιατί; Επειδή δεν έχω λεφτά. Άρα είναι πουτάνα.
Το βλέπετε για: ποια άλλη; Τη Sagnier, που πέραν πλάκας εκτός από πανέμορφη είναι και ηθοποιάρα.
Δεν το βλέπετε γιατί: ξενερώνετε με τη γαλλική εκδοχή του έρωτα. Κακώς! Έχω μια φίλη που έχει αποδείξει (επιστημονικά) το αντίθετο.
Beer for my horses
Τι λένε: Beer For My Horses is a rough-ridin’, beer-swillin’, sheriff-dodgin’, trouble-chasin’, good ol’ boys comedy-adventure written by and co-starring superstar Toby Keith and popular comedian/recording artist Rodney Carrington. Inspired by Keith’s #1 hit song, “Beer For My Horses,” the fun-filled action-adventure careens onto the open road with two buddies – Rack (KEITH) and Lonnie (CARRINGTON) – who have quietly been pursuing justice as deputies in a small Southern town. But when Rack’s irresistible girlfriend (CLAIRE FORLANI) is kidnapped by a particularly nasty drug lord (CARLOS SANZ) as revenge for the arrest of his brother Tito (GREG SERANO), the duo decide to defy their boss, Sheriff Landry (TOM SKERRIT), and chase them down . . . by any means necessary. Rounding up the town’s most off-beat lawman – Skunk Tarver (rock legend TED NUGENT), a defiantly silent man who chooses to use a bow n’ arrow instead of a gun – they take off on a rip-roaring road trip with all the makings of a rollicking comic joyride that’s not afraid to go over the top. Beer For My Horses is produced by Toby Keith and Donald Zuckerman and is executive produced by TK Kimbrell Jeff Yapp and Leslie Belzberg. The director of the movie is Michael Salomon. Keith, Carrington, Forlani, Skerrit, Nugent, and Serano approached the film in classic road comedy style – letting loose and adding a wild unpredictability to the film’s outrageous stunts. Rounding out the eclectic group of actors taking on the film’s uproariously eccentric characters are cameos by Barry Corbin (No Country For Old Men), country legend Willie Nelson and country music outlaw David Allan Coe.
Τι λέω: Ένας αξύριστος βαρβάτος με μπυρομπάκα που έχει ένα δίκανο, ένα ντιζελοκίνητο αγροτικό της κακιάς ώρας, ένα αστέρι στο πέτο και ένα στόκο για βοηθό το παίζει σερίφης και τα βάζει με το έγκλημα από τους ανήλικους μικροκλέφτες μέχρι τη μαφία των ναρκωτικών.
Το βλέπετε για: τη μουσική Country.
Δεν το βλέπετε γιατί: με όσο Ρεξόνα κι αν αλείψεις την οθόνη, η κατάσταση δεν βελτιώνεται.
The family that preys
Τι λένε: Wealthy socialite Charlotte Cartwright and her dear friend Alice Pratt, a working class woman of high ideals, have enjoyed a lasting friendship throughout many years. Suddenly, their lives become mired in turmoil as their adult children’s extramarital affairs, unethical business practices and a dark paternity secret threaten to derail family fortunes and unravel the lives of all involved. Alice’s self- centered newlywed daughter Andrea is betraying her trusting husband Chris by engaging in a torrid affair with her boss and mother’s best friend’s son William. While cheating on his wife Jillian with a string of ongoing dalliances with his mistress Andrea, William’s true focus is to replace the COO of his mother’s lucrative construction corporation. Meanwhile, Alice’s other daughter Pam, a kind but no nonsense woman married to a hard working construction worker, tries to steer the family in a more positive direction. While paternity secrets, marital infidelity, greed and unsavory business dealings threaten to derail both families, Charlotte and Alice decide to take a breather from it all by making a cross-country road trip in which they rediscover themselves and possibly find a way to save their families from ruin.
Τι λέω: Οι μαύροι, αντί να σφάζουν τους λευκούς για τα χρόνια δουλείας και καταπίεσης, φέρονται πολιτισμένα και φτιάχνουν ταινίες όπου όλοι είναι μαύροι εκτός από ένα δυο που είτε είναι σατανικοί λεφτάδες είτε πέφτουν πάνω τους οι επτά πληγές του Φαραώ. Εδώ η μαμά bitch δίνει την εταιρεία της σε μια μαύρη γκομενάρα με τσιμπουκοχειλάρες που ξεκίνησε από φαστφουντάδικο και όχι στον κανακάρη της, ο οποίος επίσης ερωτεύεται την τελευταία, ενώ την ίδια στιγμή τα υπόλοιπα …αδέρφια της οικογένειας (που μεγάλωσε στη γνωστή γειτονιά με το γνωστό πιστολίδι) θέλουν να ανοιχτούν στον κόσμο των επιχειρήσεων.
Τo βλέπετε γιατί: σας αρέσουν οι μαύροι και η RnB. Επίσης η Kathy Bates με τη μοναδική της διάλεκτο είναι εγγύηση σε ό,τι κι αν τη βάλουν να παίξει.
Δεν τo βλέπετε γιατί: δεν έχετε μάθει ότι το να είσαι ρατσιστής με τους μαύρους δεν είναι πια στη μόδα. Αυτή τη δεκαετία φοριέται πολύ η διάκριση απέναντι σε Αλβανούς, Βουλγάρους και Ρουμάνους. Σιγά σιγά μα σταθερά ανεβαίνουν και οι Κύπριοι στις προτιμήσεις.
In search of a midnight kiss
Τι λένε: From emerging, award-winning filmmaker Alex Holdridge and the producer of BEFORE SUNRISE and DAZED AND CONFUSED, IN SEARCH OF A MIDNIGHT KISS is a funny and bittersweet look at love, sex, and modern romance. With an unsold script, no concrete plans, and a love life reduced to getting caught in compromising positions (alone!), a twenty-nine-year aspiring writer, Wilson (Scoot McNairy) just had the worst year of his life. That is until his best friend, Jacob (Brian Matthew McGuire), browbeats him into posting a personal ad for New Year’s Eve on Craig’s List. When Vivian (Sara Simmonds), a sexy, sarcastic, and seemingly blind-date-from-hell responds, the two strangers embark on an unexpected, chaotic, and hilariously awkward journey through the black-and-white streets of Los Angeles hoping to meet the right one before the stroke of midnight. A truly original love letter to Los Angeles, IN SEARCH OF A MIDNIGHT KISS captures a lost downtown rarely seen on screen along with the hearts of critics and audiences alike.
Τι λέω: Μη μου πείτε ότι έχετε blog, σελίδα στο facebook, λογαριασμό στο twitter κλπ κλπ και δεν περιμένετε να βγάλετε γκόμενα/ο απ’ όλην αυτήν την ιστορία, γιατί ούτε εγώ δεν θα σας πιστέψω. Όπως και νά ‘χει, η κλασική geek-o-ιστορία μεταλλάχθηκε λίγο, προσαρμόστηκε στο χρόνο και στο χώρο και συνεχίζει να αναπαράγεται σε κάθε εκδοχή για κάθε λογής πικραμένους. Εξάλλου, εδώ άλλοι βρήκαν τον έρωτα της ζωής τους παίζοντας World of Warcraft, για μια απλή αγγελιούλα κάνουμε θέμα;
Το βλέπετε για: τη μουσική. Ή γιατί ελπίζετε να πάρετε ιδέες.
Δεν το βλέπετε για: το ασπρόμαυρο. Ή γιατί έχετε σχέση.
Death Race
Τι λένε: (τίποτα)
Τι λέω: Κλασικό παράδειγμα της αυτοκινητιστικής υποκουλτούρας όπου τα μοντέρνα θρασύδειλα αντράκια πουλάνε μαγκιά κρατώντας ένα τιμόνι, πατώντας τρία (συνήθως δύο) πετάλια και κουνώντας ένα λεβιέ πάνω κάτω. Τα σιλικονόβυζα και οι φουσκωμένοι κώλοι χαϊδεύουν τα αυτοκίνητα (ή ακόμα και τους κινητήρες τους ―σε περίπτωση περιτομής), η ταχύτητα υποκαθιστά τη σεξουαλική πράξη τύπου τυρμπουσόν, ο τερματισμός την εκσπερμάτωση, η έξοδος από την κόντρα την απώλεια στύσης και η δεύτερη θέση τη συνειδητοποίηση ότι ο πρώην της ήταν καλύτερος. Μια ταινία στημένη γύρω από τη φιλοσοφία ανθρώπων που ζουν με υποκατάστατα. Η υπόθεση εδώ είναι ότι όποιος κερδίσει τον αγώνα θα βγει με αναστολή από τη φυλακή. Γαμώ!
Το βλέπετε γιατί: τερματίσατε το Need for Speed και τελειώσατε το διάβασμα του BurnOut.
Δεν το βλέπετε γιατί: δεν έχετε μία, αφού χαλάσατε όλα σας τα λεφτά για να φτιάξετε το Golf που σας πήρε ο μπαμπάς σας.
Jack Brooks – Monster Slayer
Τι λένε: After witnessing the brutal murder of his family, Jack Brooks (Trevor Matthews) is left with an unquenchable fury that he is constantly fighting to control. Now working as a local plumber and struggling in a relationship with his girlfriend Eve (Rachel Skarsten), Jack’s life has become a downward spiral. One night, Jack attempts to fix Professor Crowley’s (Robert Englund) old, rusted pipes, but unknowingly awakens an ancient evil. Lured by this demonic power, Professor Crowley discovers a monstrous black heart that quickly forces its way inside of him. Possessed by the heart now beating in his chest, the Professor starts a slow, gruesome transformation. It is at this moment that Jack realizes he can’t run from his past, and quickly discovers the true purpose of his inner rage.
Τι λέω: Ήταν, που λες, ένας τύπος που στην προηγούμενη ζωή του ήταν ανθρωποφάγος ινδιάνος και είχε σκοτώσει έναν κύκλωπα. Τώρα όμως είναι υδραυλικός σε κάποια επαρχιακή πόλη των ΗΠΑ, όπου ξυπνάει μια κατάρα δεν τη λες, ζόμπι δεν τα λες, εξωγήινους δεν τους λες, κάτι τέλος πάντων σε Σκαθαροζούμη αλλά πιο προς τη σπλατεριά. Κι αυτά τα πράματα είναι να φάνε όλον τον κόσμο αλλά ο υδραυλικός που λέγαμε θα τα ξεπαστρέψει όλα ένα προς ένα με το λοστό, τη σιδηρόβεργα, το πριόνι και τον πυροσβεστήρα, με απλά δηλαδή και καθημερινά εργαλεία. Κι αν δεν το έκανε αυτός, θα το έκαναν οι ειδικές δυνάμεις του Bush. So, big deal!
Το βλέπετε γιατί: ξυπνήσατε από τον μεσημεριανό ύπνο με μια γεύση Tim Burton και Gremlins μαζί στο στόμα. Δεν τρέχει τίποτα, εγώ ξυπνάω και θέλω σοκολάτα.
Δεν το βλέπετε γιατί: έχετε ζωή.
tyfla na ‘xei o fragkoulis 😀
Ο Μάριος;;;
o Ilias.
http://www.mad.tv/madtv/?go=prod&prodid=42
Κριτικός; Σου έχω πει την άποψή μου για τους κριτικούς; Είναι κομπλεξικοί άνθρωποι που δεν μπόρεσαν να γίνουν καλλιτέχνες.
Εγώ αντιθέτως είμαι κομπλεξικός που δεν μπόρεσα να γίνω κριτικός.
Έχοντας διαβάσει την, ομολογουμένως, εξαιρετική κριτική σου και προσθέτωντας και το δικό μου ένστικτό, που έχει να κάνει και με τις αφίσες, έχω να δηλώσω:
Everybody Wants To Be Italian: Δεν το βλέπω ούτε κατά διάνοια. Δεν μπορώ τους Αμερικάνους με fake ιταλική προφορά…
How To Lose Frieands And Alienate People: Δεν το βλέπω επειδή με χαλάει το γουρούνι στην αφίσα
Saw V: Δεν είδα τα άλλα 4, θα δω αυτό;
Punisher: War Zone: Προβληματίζομαι… Αν βρω καλή παρέα, κάτι θα γίνει. Με λάθος παρέα θα ακούω γκρίνια για το τι πήγαμε και είδαμε!
Eagle Eye: Όπου έχει FBI, CIA κλπ, εγώ φεύγω!
The Women:Και εκεί που νομίζεις ότι έχει περάσει ο εφιάλτης του Sex&The City, σου πετάγεται ένας κλώνος.
8 Miles High: Πρώτα απ’όλα παίζει η Natalia Avalon και είναι και γερμανική…
W: Ακούω την συμβουλή σου και την αποφεύγω.
Happy Go Lucky: Πολύ γλυκανάλατη για τα γούστα μου.
Nick And Norah’s Infinite Playlist: βλ. παραπάνω
Fireproof: Δεν νομίζω να πέσω τόοοοσο χαμηλά.
Ripple Effect:όσο καλός και να είναι ο Whitaker, δεν με συγκινεί.
Harry Potter And The Half-Blood Prince: Ποτέ δεν πήγα αυτό το αγοράκι με τα γυαλάκια
Ballet Shoes:Βαρετό μου ακούγεται
Madagascar: Escape 2 Africa: Μετά το Madagascar το πρώτο, ανυπομονώ να το δω.
Elegy: Σπούδασα σε ελληνικό πανεπιστήμιο και ξέρω την αλήθεια.
A Girl Cut In Two: Δεν με εντυπωσίασε ούτε η αφίσα, ούτε η σύνοψη, αλλά αφού το λες εσύ… Θα σου πω τις εντυπώσεις μου.
Beer For My Horses: Μόνο ο τίτλος φτάνει για να μην το δω
The Family That Preys: Αντίθετα με το παραπάνω, μόνο η αφίσα φτάνει για να το δω.
In Search Of A Midnight Kiss: Το έχουμε ξαναδεί το story πολλές φορές.
Death Race: Μπα, πολύ προβλέψιμη.
Jack Brooks -Monster Slayer: Ούτε για πλάκα. Μόνο σε DVD και ήμουν σίγουρος ότι νυστάζω τόσο πολύ που θα κοιμηθώ.
Sorry, αν είναι υπερβολικά μεγάλο το comment 🙁
Σωστόοος! 😀
Πολύ ψηλά έχουν σηκώσει τον αμανέ οι εποπτευόμενοι γνωσιακοί θεραπευτές στην Ελλάδα και ζουν με ψευδαισθήσεις ότι μπορούν να διαλύουν και οικογένειες ή να έχουν γνώμη και για τη διδασκαλία των λατινικών
Η κόρη μου τελειώνοντας τη Β’ Λυκείου, παρά τα ιδιαίτερα φροντιστηριακά μαθήματα που είχε κάνει με τη δασκάλα της, έφερε κάτι αποτελέσματα, στα Λατινικά (βαθμό 10) και Ιστορία (βαθμό 2) που δεν έδειχναν ότι είχε γίνει συστηματική δουλειά (μάλλον έδειχναν συστηματική κοροϊδία της δασκάλας, με συμπαιγνία της κόρης).
Σαν πατέρας πήρα την υπόθεση στα χέρια μου και άρχισα να της κάνω εγώ Ιστορία Γ’ Λυκείου κατεύθυνσης και Λατινικά επίσης κατεύθυνσης.
Διαπίστωσα ότι το βιβλίο της Ιστορίας Γ’ Λυκείου είναι δυσκολότατο, αλλά, έχοντας διαβάσει πολλή ιστορία στη ζωή μου, της κάνω καθημερινά μαθήματα στην Ιστορία, αναλύοντας σε βάθος τα γεγονότα της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, εξηγώντας της όλες τις λέξεις που δεν ξέρει, και δίνοντας άπειρα παραδείγματα και παραλληλισμούς με σημερινά γεγονότα (π.χ. το «δυστυχώς επτωχεύσαμεν» του Χαρίλαου Τρικούπη), ώστε να της αποτυπώνονται ζωντανά και όχι μηχανικά με ιδεοληπτικές περιλήψεις που δίνουν συνήθως οι δάσκαλοι και στη συνέχεια επιφορτίζουν τους γονείς να τα τοποθετήσουν με εγχείρηση στον εγκέφαλο του παιδιού τους. Παράλληλα, είναι μια ευκαιρία να πιάνω σοβαρές συζητήσεις για θέματα ιστορίας που έχουν προεκτάσεις και σήμερα.
Επίσης διαπίστωσα ότι η κόρη μου μάθαινε απέξω μηχανικά και «φωτογραφικά» την ερμηνεία του λατινικού κειμένου και μόνο, χωρίς να αναλύει και να μαθαίνει τους κανόνες, τις κλίσεις τη σύνταξη και τα παραδείγματα φράσεων του κειμένου, που θα διευκόλυναν τη σωστή εκμάθηση και προετοιμασία του υποψήφιου για εξετάσεις στα Λατινικά. Ο λάθος, σκιτζήδικος, τρόπος που είχε μάθει η κόρη μου να μελετά λατινικά, αποτυπώθηκε στο γραπτό της στις απολυτήριες εξετάσεις, όπου έγραψε πολύ καλά τη μετάφραση (=φωτογραφική μνήμη) και μηδέν στις γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις, ώστε ο μέσος όρος του γραπτού βγήκε δέκα (10).
Επειδή η γνωσιακή ψυχίατρος που φρόντιζε την κόρη μου, είχε βάλει σαν στόχο απλά και μόνο να εμποδίσει την δική μου παρέμβαση και βοήθεια στην κόρη μου, και την ενεθάρρυνε να μην κάνει την παραμικρή υποχώρηση, μπροστά στη διασκέδαση, μπροστά στην τεμπελιά, δίνοντάς της την εντύπωση ότι οι εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο (σχολή δυσκολότατη με υψηλότατη βάσεις που διάλεξε η ίδια χωρίς να συμβουλευτεί τους γονείς της) είναι καθαρά θέμα του πατέρα και δεν πρέπει η ίδια να ασχολείται κλπ, ανέστειλα επ’ αόριστον τις θεραπευτικές συνεδρίες.
Η γνωσιακή ψυχίατρος δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια. Χωρίς να το μάθω, συμβούλευσε την γυναίκα μου τα εξής: «Να πάτε με την παλιά δασκάλα ιδιωτικών μαθημάτων, στο Λύκειο και να ζητήσετε να δείτε το γραπτό της κόρης σας στα Λατινικά. Εσείς να μην το δείτε το γραπτό. Εσείς να μείνετε έξω από την αίθουσα. Μέσα θα μπουν μόνο η κόρη σας και η δασκάλα φροντιστηριακών μαθημάτων. Μετά θα σας πουν τι διαπίστωσαν. Εσείς δεν πρέπει να δείτε το γραπτό γιατί δεν πρέπει να επέμβετε στο ρόλο του δασκάλου».
Η γυναίκα μου έκανε τα παραπάνω σύμφωνα με τις ρητές οδηγίες της γνωσιακής ψυχιάτρου. Δεν αισθάνθηκε την παραμικρή ντροπή για τη συμπεριφορά του ραγιά που έδειξε με την πράξη της αυτή, απέναντι στην δασκάλα των ιδιωτικών μαθημάτων που μας είχε κοροϊδέψει τόσους μήνες με τέτοιο άθλιο τρόπο αποκλειστικής αποστήθισης των μεταφράσεων των Λατινικών.
Θα μου πείτε, «καλά, η γυναίκα σας δεν κατάλαβε την κοροϊδία;». Όχι δεν την κατάλαβε, επειδή και εκείνη κάνει «γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία» με μια λεπτούλα γνωσιακή ψυχολόγο, η οποία την είχε δασκαλέψει: «με κανένα τρόπο μην υποκαταστήσετε τη δασκάλα», «να μην κάνετε μάθημα Αρχαίων ή Νέων Ελληνικών ή Έκθεσης στην κόρη σας, έστω και αν ξέρετε άριστα ελληνικά», «Δεν πρέπει, θα κάνετε κακό στην κόρη σας».
Τώρα και η γνωσιακή ψυχίατρος και η γνωσιακή ψυχολόγος, είναι απόλυτα πεπεισμένες ότι είμαι τόσο στριμωγμένος που δεν έχω άλλη διέξοδο, παρά να συνεχίσω να σκορπάω τα λεφτά στο δρόμο, στον πρώτο τυχόντα, επειδή ακριβώς το υπέδειξαν στη σύζυγό μου, οι δύο γνωσιακές θεραπεύτριες, που έχουν διδαχτεί ότι δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτές πλέον. Κούνια που σας κούναγε! Είμαστε μόνο στον τρίτο μήνα εφαρμογής των οικονομικών μέτρων εφαρμογής του Μνημονίου που υπέγραψε η Ελλάδα με την Τρόικα (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο). Να τα πούμε πάλι σε ένα χρόνο;
Θα ζητήσει άραγε συγγνώμη γι’ αυτά η γνωσιακή ψυχίατρος; «Συγγνώμη»; Μοιάζει σαν ανέκδοτο.
Υπόψη ότι η παραπάνω γνωσιακή ψυχίατρος για να κάνει θεραπεία στην κόρη μου με παρέπεμψε να της κάνει ένα ψυχολοτικό τεστ Rochard μία γνωστή της ψυχολόγος που πήρε 140 Ευρώ χωρίς απόδειξη. Τώρα, που δεν έχουμε απόδειξη, πως θα αποδείξουμε ότι κάναμε το test Rochard αν πάμε πουθενά αλλού; Και πως είμαστε σίγουροι ότι έχει γίνει πράγματι αξιολόγηση; Αν ποτέ το επικαλεστούμε σε άλλον θεραπευτή, εκείνη θα μπορεί να αμφισβητήσει όχι μόνο ότι έχει κάνει το Rochard αλλά και θα μπορεί να πεί ότι δεν μας έχει δει ποτέ στη ζωή της;
Είναι άραγε σύμπτωση για το πώς εφαρμόζουν τη γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία, το γεγονός ότι και η ψυχίατρος και η ψυχολόγος έχουν και οι δύο μετεκπαιδευτεί στο Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς;